Active TopicsActive Topics  Display List of Forum MembersMemberlist  CalendarCalendar  Search The ForumSearch  HelpHelp
  RegisterRegister  LoginLogin
Panduan Forum / Forum Guide
 Forum Rawatan SihirPublic (FREE Section)Panduan Forum / Forum Guide
Message Icon Topic: Pesakit Kes Teruk - Ambil Maklum Post Reply Post New Topic
Author Message
abg_ramz
Admin Group
Admin Group
Avatar
Perawat Darussalam

Joined: 20-Nov-2006
Location: Malaysia
Online Status: Offline
Posts: 6188
Quote abg_ramz Replybullet Topic: Pesakit Kes Teruk - Ambil Maklum
    Posted: 30-Nov-2006 at 1:27pm
Assalamu'alaikom,
 
Perhatian-perhatian, sila maklum posting2 disini bertujuan untuk membantu pesakit atau wakil pesakit mendapat maklumat berguna untuk rawatan.
 
Untuk sesiapa yang memerlukan kursus latihan rawatan yang komprehensive, sila mohon pada pihak urusetia yang mengelola kursus berkenaan.  Thumbs%20Up
 
Tetapi perlu ingat, untuk kes2 teruk di mana pesakit tidak dapat mampu untuk tumpu beramal (samada solat dan baca ayat Quran), sebaiknya pesakit dapatkan bantuan ahli keluarga untuk di rawat secara bersemuka dengan klinik rawatan. Dan bukan mengharapkan nasihat online sahaja semata-mata.
 
Saya harap pesakit dan ahli keluarga JANGAN UNDERESTIMATE kesan sihir. Sebagai panduan, sila  renong kembali kisah Nabi Adam as dan Siti Hawa yang kalah pada bisikan Iblis supaya melanggar perintah ALLAH. Dan sila renung kisah Nabi Ayub as yang di ganggu Iblis dan jin2 setan sehingga habis segala harta, keluarga termasuk kesihatan dirinya.
 
 
 
Di sini saya serta satu jadual sebagai panduan:
 
 

JADUAL KESESUAIAN PESAKIT DENGAN JENIS SOKONGAN DARI PERAWAT

 
 

NOS

Tahap Pesakit

Keadaan Pesakit

Rawatan Perawat Sahaja

Nasihat Bantuan (untuk Rawat Sendiri)

Rawatan Perawat & Nasihat Bantuan

 

( a )

( b )

( c )

( d )

( e )

 

 

 

 

 

 

1.

TERUK

Pesakit Kes Serious (Tidak dapat tumpu untuk beramal)

OK (dengan bantuan ahli keluarga)

Tidak sesuai

Sebaiknya

 

 

 

 

 

 

2.

TERUK

Pesakit Kes Serious (Merasuk bila dibacakan ayat2 suci Al-Quran)  - Mimpi Air Hitam

OK

Sesuai selepas 1-2 sessi rawatan

Sebaiknya

 

 

 

 

 

 

3.

BERAT

Pesakit Boleh Beramal Sikit Power (Mimpi Sungai Cetek)

OK

Hanya selepas dapat jaga waktu solat terutama Maghrib & Ishaq

Sebaiknya

 

 

 

 

 

 

4.

SEDERHANA

Pesakit Boleh Beramal Sederhana Power (Mimpi Sungai Paras Dada)

Pilihan pesakit

Sebaiknya

Tidak perlu

 

 

 

 

 

 

5.

RINGAN

Pesakit Boleh Beramal Power (Mimpi Sungai Besar)

Tidak Perlu

Sebaiknya

Tidak perlu

 

 

 

 

 

 

 

**NOTA Penyakit2 yang tidak melibatkan muntah darah, penceraian, dan gila.

 



Edited by abg_ramz - 07-Dec-2006 at 7:14am
Saya hanyalah seorang tukang seru; berserulah kita kepada ALLAH, Tuhan yang menguasai Segala Apa yang di Langit dan di Bumi
IP IP Logged
orangbingung
Emergency Kes
Emergency Kes


Joined: 27-Nov-2006
Online Status: Offline
Posts: 9
Quote orangbingung Replybullet Posted: 30-Nov-2006 at 1:57pm
abg ramz
macam mana pulak untuk pesakit yang liat sangat nak beramal...setakat sembahyang fardhu tu kira ok la...tapi bab2 baca qur'an, semayang malam, zikir...tu memang susah nak buat...
IP IP Logged
abg_ramz
Admin Group
Admin Group
Avatar
Perawat Darussalam

Joined: 20-Nov-2006
Location: Malaysia
Online Status: Offline
Posts: 6188
Quote abg_ramz Replybullet Posted: 30-Nov-2006 at 2:01pm
Originally posted by orangbingung

abg ramz
macam mana pulak untuk pesakit yang liat sangat nak beramal...setakat sembahyang fardhu tu kira ok la...tapi bab2 baca qur'an, semayang malam, zikir...tu memang susah nak buat...
 
kalau cara Dr. Jahid, dia akan ketuk kat tulang belakang sikit.... sebab biasanya pesakit ni memang rukuk pun tak betul... susah nak bongkok
 
secara asli, kita manusia ni jiwa lembut dan suka pada amalan.... tapi bila dah masuk jin, selain melayan nafsu, memang liat sikit.... bukan tak larat, sebab kalau tak larat, mana larat bangun2 pagi2 tengok World Cup 2006 tu...... Tongue
 
Jadi perlahan2 lah kita beramal sambil berdoa supaya di beri kebolehan untuk beramal sebanyak mana ALLAH mahu dan sebagaimana ALLAH mahu....insyALLAH
Saya hanyalah seorang tukang seru; berserulah kita kepada ALLAH, Tuhan yang menguasai Segala Apa yang di Langit dan di Bumi
IP IP Logged
Post Reply Post New Topic
Printable version Printable version

Forum Jump
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot create polls in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.05
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide

This page was generated in 0.031 seconds.